Klik di sini untuk kembali ke halaman hadapan http://rosmah.blogspot.com

Thursday, May 26, 2011

Betapa Bahagianya Diriku


Bestnya... tak sabar nak sampai...


Tujuan utama : 'riki' tapak Jambori Pengakap Malaysia ke-12,
Kem Pengakap Telaga Batin, Kuala Terengganu


Semoga pulang membawa sesuatu yg terbaik untuk kontinjen Pengakap Negeri Johor.


Saturday, May 21, 2011

Apabila Ketam Bergaduh di dapur


Apabila ketam bergaduh di dapur, macam ginilah jadinya.
Menu apa hari nie????


Ketam depan sekali nie tutup mata sebab silau kena flash kamera...hihihi...


Wednesday, May 18, 2011

Wahai Wanita....Kepak Ayam itu sedap tapi.......


Chicken Wings - Its Dangerous

Avoid eating chicken wings frequently - ladies, especially; a true story...!

A friend of mine recently had a growth in her womb and she underwent an operation to remove the.

The cyst removed was filled with a dark colored blood. She thought that she would be recovered after the surgery but! she was terribly wrong.

A relapse occurred just a few months later. Distressed , she rushed down to her gynecologist for a consultation.






During her consultation, her doctor asked her a question that puzzled her. He ask if she was a frequent consumer of chicken wings and she replied yes wondering as to how, he knew of her eating habits.

You see, the truth is in this modern day and age; chickens are injected with steroids to accelerate their growth so that the needs of this society can be met. This need is none other than the need for food..

Chickens that are injected with steroids are usually given the shot at the neck or the wings. Therefore, it is in these places that the highest concentration of steroids exists. These steroids have terrifying effects on the body as it accelerates growth...
It has an even more dangerous effect in the presence of female hormones, this leads to women being more prone to the growth of a cyst in the womb. Therefore, I advise the people out there to watch their diets and to lower their frequency of consuming chicken wings!











Saturday, May 14, 2011

Selamat Hari Guru



Kenduri Yasin Blok 17 Felda Air Tawar Satu


Kenduri Yasin, Blok 17, Felda Air Tawar Satu, Kota Tinggi, Johor


Petikan kata-kata kakak ku, Ruzila Abdullah....

"alhamdulillah majlis yassin berjalan lancar ...inilah dia warga felda generasi pertama ...semuanyer kian uzur nampaknyer....semuanyer kawan2 abah satu blok ...blok 17 ........namun generasi kedua pun ada yang turut serta ......itulah dia kelebihan yang FELDA beri untuk menaik taraf kehidupan bangsa n negara ...amin...tapi kekadang ada sebilangan peneroka
yang terlupa segala kebaikkan yang FELDA dan kerajaan beri pada , bersyukurlah ...amin...


Abah, gembira anak-anaknya balik tatkala kenduri yasin kali ini.


Mak, antara orang yang sibuk sebagai ketua operasi kenduri yasin kali ini.
Selamat Hari Ibu, Mak.

Setuju pendapat kak silah. Kita yang mengalami lebih tahu keadaan susah dulu... kalaulah tak ada PNF...takdernya kita dpt makan tatkala buah sawit turun naik dan 7 mulut nak disuap siang malam pagi petang... susah-susah kita di felda, masih boleh bela ayam dan tanam sayur, makan rambutan, tangkap udang, tangkap ikan dan...dan...bermacam2. memang hidup tak semewah taukeh kedai. tapi kita masih boleh makan n pakai. Cuma, susah hidup aku, susah lagi zaman along, abg nuzi n kak silah membesar. lagi hebat cabarannya...zaman sebelum abah dapat masuk felda....berjalan ke pelusuk kampung utk cari upah tebas rumput atau upah toreh getah.


Aku sering berkata kepada pelajar ku,

.... kadangkala, apabila kita tidak mempunyai apa-apa, kita akan berusaha bersungguh-sungguh utk memperolehi apa yang dihajati...


Hari ini, anak-anak muda hidup senang lenang... tak perlu belajar pandai sebab mak bapak akan kesian dan akan bagi duit poket.


Dulu, masa aku masuk maktab di terengganu, abah bagi duit RM50 masa pendaftaran. balik cuti semester dapat lagi RM50 untuk bekal satu semester. Cukup elaun maktab RM80 sebulan. kalau duit tak cukup, makan maggie...tapi duduk asrama, makan dah disediakan. balik kampung tunggu cuti semester utk cukupkan duit untuk beli tiket pergi dan balik serta buah tangan dari terengganu buat keluarga tercinta. walau terpaksa ikat perut utk kumpul duit tu...paling membanggakan, hasil simpanan duit yg tak seberapa, dapat beli walkman dan seterika...itulah harta pertamaku... hehehe....punyalah jakun waktu itu. walkman beli kat pasaraya the store berdekatan wisma darul iman...kalau tak salah aku lah...


Wednesday, May 11, 2011

Petua Untuk Menjadi Pelajar Cemerlang


PELAJAR CEMERLANG AKAN :

Menggunakan kedua-dua belah otak kanan & kiri. Ini dapat dilakukan dengan membuat aktiviti merangsang kedua-dua belah otak tersebut, merangsang kesemua deria dalam pembelajaran. Kajian menunjukkan bahawa :

http://sahidanurdin.blogspot.com/2010/10/buat-pedoman-bersama.html?spref=fb

Sekadar berkongsi ilmu penulis blog di atas.