Ad Code

Responsive Advertisement

SAHABAT SELAMANYA


Pada 17 disember 2017...keluar gambar friendship di facebook akaun saya...semua gambar antara aku dengan Dinn....Dia jiran sebaya, sama tahun lahir, jiran sebelah rumah. di rumah dia tempat saya mengaji Quran. di halaman rumah dia tempat kami main belon acah, sembunyi ibu, bola roundes, cungkil ayam, ting ting, main pondok-pondok juga sementara menunggu giliran mengaji, tangga rumahnya menjadi saksi kami membuat persembahan ala-ala konsert nyanyi gitu...dari tangga bawah sampai tangga atas...duduk bersusun pastu main teka-teki tulis something belakang badan...balik mengaji...kira satu dua tiga...semua lari lintang pukang. juga rapat dengan maknya. zaman dulu mak abah cuma ada motor. bila mak abah pergi rumah sedara or balik kampung...kami pakat tido rumah jiran or jiran sebaya akan tido rumah kita ramai-ramai. ru,ah dia pun dah jadi tempat makan kedua...kikiki...zaman kecik2...bila gula, beras, tepung atau apa2 aje abis...pinjam rumah sebelah. bila dapat gaji, pulang balik. sama2 gitu semuanya...sebab susah bersama. 

Bila form 4 form 5 dapat merasa sekelas dgn dia. dia budak pandai. best student UPSR, best student SRP dan best student jugak masa SPM. sepanjang membesar bersama...mak-mak zaman dulu sangat-sangat suka membandingkan kejayaan aku dengan dia. itu cabaran buat aku. tapi dengan cabaran itulah adanya aku sekarang ni. Dia sekarang menjawat jawatan tinggi di UTM. Dan bila masing2 dah berkerjaya...jumpa time raya aje. itu pun kalau giliran raya rumah mak mertua-dengan mak sendiri tersama. Hai Dinn! thanks jadi sahabat sepanjang hayat! melawat aku masa lepas operation dulu. persahabatan kita in shaa Allah selamanya. Diniha Miskam, pegawai CICT di UTM skudai. psst...semua gambar dulu2 kan...kikiki

psstt...perasan tak! baju sama aku pakai. sekarang pun time mengajar suami selalu tegur aku pakai baju yang sama je. bukan takda baju lain katanya. aku ni jenis suka pakai baju yang aku rasa selesa jek. yg tak selesa...memang pakai sekali ajelah...kiki. kalau pakai banyak kali tu maksudnya baju tu memang best lah! rasa2...anak murid pun perasan gak kot....hihihi...cikgu maths yang sempoi dan malas bergaya! kuang kuang kuang!

.

Post a Comment

0 Comments