Klik di sini untuk kembali ke halaman hadapan http://rosmah.blogspot.com

Thursday, May 15, 2008

Pahit, Pedas, Kelat dan entahlahhhh

Cukup seminggu aku dok umah berpantang selepas gugur haritu. kunyit + halia + lempuyang + madu = minooommmm. Yap...tak cukup dgn itu air ubat periuk pun kena makan. hari pertama, kedua, ketiga lagi lerr.... suami aku paksa makan nasi berulamkan daun cekur dan lempuyang. siap tunggu sebelah takut aku main ngelat. Punyalah banyak dia beli sampai aku suruh dia tanam kat pasu pokok cekur yg dia beli.

As for me, mesti readykan milo panas, roti+kaya sbb lepas minum ubat tu tekak kena segera lalukan roti n milo...baru lega. kuang! kuang!...pahit, pedas dan segalanya... tak terkata. Boleh masuk fear factor seh.

Siapalah yg akan cipta ubat periuk dlm bentuk pil / capsul? I will be da 1st person to buy it then. Ubat dalam bentuk tu takpe...10 pun aku leh telan. Tapi bab minum jamu etc...tak leh handle beb. Nak tak nak kena minum. Tu pun dah seminggu tunda minum ubat tu. Tapi nak jaga kesihatan badan, terpaksa jugak ku telan. Yucks...

0 comments: