Klik di sini untuk kembali ke halaman hadapan http://rosmah.blogspot.com

Wednesday, October 29, 2008

Mak Aku Masuk Wad - Chikungunya

Mak masuk wad 22/10/08 hingga 27/10/08
Yang sedihnya minggu lepas, bonda tersayang dimasukkan wad.Mulanya mak nak buang air kecil...terus terduduk...kemudian baring kat tilam tapi terus tak boleh gerak.Yang jadi semakin risau...
Mak tak ada selera makan tapi muntah2 jer...Terus abah call abg nuzi, kak silah n along.Angkat mak atas toto. pastu angkat ramai2 masuk dlm keta abg mus.katanya masa tu mak tak boleh gerak langsung. terus hantar klinik Hussin. tapi doktor suruh terus hantar ke hospital.
aku dpt berita lepas solat isya'. panggil suami aku kat surau dan kami balik kota tinggi mlm tu jugak.
sedihnya ... mak sakit apa ya? sebab kencing manis ker? sebab darah tinggi ker? tak keruan kepala otak ku.Sampai kota terus ke wad. mak dpt wad kelas dua - wad kenanga. memang terlantar n lemah. dah masuk air utk botol ke-2...sedih tegok mak.
lepastu aku xleh duduk lama sbb bukan waktu melawat. kak silah jaga mak mlm tu. manakala aku terus ke air tawar satu. Esok pagi-pagi aku n suami melawat mak. kami cuti emergency. aku jaga mak sampai jam 6 petang. lepas tu kak yot (kakak kat kluang) sambung.
aku balik batu pahat petang tu gak. tapi hati aku sentiasa memikirkan keaadaan mak. petang tu mak dah masuk air 3 botol. sampai kat hentian machap kami makan jap. coz lg pagi aku xselera nak makan. tiba2 rasa lapor giler. tapi lauk semua xsedap. mungkin asyik fikir pasal mak.
Esok aku ke sek mcm biasa. terpaksa cancel jamuan kelas sabtu nie. coz petang nie aku nak balik kota semula.Hari Isnin 27 oktober 08 akhirnya mak dpt kluar. masih panas tapi demam chikungnya dan komplikasi kencing manis dah tiada. cuma tinggal demam biasa ajer yg lum kebah.Alhamdulillah..mak dah sihat.
5 botol air dan 1 botol gula..coz hari jumaat mak kekurangan gula 3.5 ajer..Thanks to all adik beradik... giliran jaga mak semuanya ok. tak terputus pun.
Aku sayang suami aku.
aku juga sayang ibu bapaku,
aku juga sayang adik beradik ku.
Kasih sayang di hati ini hanya Allah yang tahu...
** Aku ada amik gambar mak masa kat wad.
tapi bila balik umah aku tengok kat hp aku tak da plak gambar tu...
sedey...sedey...

0 comments: